Halvblodsprinsen en succé?

Det är mitt i sommaren och i sitt sovrum hemma hos familjen Dursley väntar Harry Potter nervöst på ett besök av professor Dumbledore. Senast se sågs var den där hemska dagen på Trolldomsministeriet då Dumbledore duellerade med Lord Voldemort. Men varför kommer professorn nu? Vad är det som inte kan vänta tills terminen börjar om ett par veckor?



Denna film är den sjätte Harry Potter filmen som kommer ut (baserad på boken) och den näst sista. Och den börjar precis där den förra slutar.
En mörk trollkarlsvärld kantad av rädsla för den onde Lord Voldemort. Folk har verkligen insett att Han-Som-Inte-Får-Nämnas är tillbaka och har tagit full kontroll, inte bara över trollkarlarnas/häxornas värld utan nu också mugglarnas.
Filmen är mörkare och farligare än tidigare filmer, början på slutet kan man nästan kalla den.
Den kommer utan tvekan vara en "publikdragare" då mängder av Potter fans kommer se den.
Även dom som inte är potter fans kommer måsta se den.

Det går även rykten att denna film kommer följa boken mest av alla filmer som hittils släppts. Vad kan man säga till det förutom underbart. För tidigare filmer har inte följt böckerna så mycket som jag själv velat. Dock förstår jag att det nästan är en omöjlighet och bör betraktas som en. Missförstå mig inte nu, de andra filmerna har varit näst intill perfekta iallafall de tre senaste och hyser stor respekt till David Yates och även J.K.Rowling som även hon ligger bakom filmerna.

Det är David Yates som i största del ligger bakom denna film precis som dess föregågare, och jag kan säga till 100% att den här kommer dra mest publik och med det mest pengar. Den här filmen ska/kan/vill man bara inte missa.

Den unge talangfulle Daniel Radcliffe är tillbaka i huvudrollen som Harry Potter. Han har kommenterat filmen - This is the best one yet!
Och vi återser även Emma Watson som Hermione Granger och Rupert Grint som spelar Ron Weasley inklusive en stor bunt vi sett i dom förra filmerna.
Jag själv kan knappt bärga mig, premiär biljetter bokade och uthämtade på mittenraden kommer bli underbart.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=-Y8J1WLoEZU





Det här Harry Potter fenomenet har jag aldrig förstått själv. Är nämligen ett stort fan av böckerna men vad är det som är så tilldragande hos dom? är det den magiska känslan i boken, känslan som gör så att man bara vill bläddra vidare.
är det den mystiska känslan som gör så att nerverna är på helspänn kapitlet igenom?
jag har aldrig förstått det men böckerna trollbinder så många människor. Inte bara unga utan även medelålders män och kvinnor. Även dom äldre har fattat tycke för dess böcker.
Någon gång ska jag gå till botten med Harry Potter och viljan att bara gräva ner sig i sidorna och läsa.
kankse har J.K.Rowling något trolleritrix i rockärmen ;)

Biopremiär: 15 juli 2009


Mr. Dice & co

Kommentarer
Postat av: Ludvig Karlsson

Bra skrivet! några få fel i grammatiken men ändå mycket intressant fakta och roligt läsande. håll liv i bloggen så ska den nog kunna ta sig.



Är inget stort fan av Harry potter men kommer nog dra med frugan på bio och se den.

tyvärr har jag bara sett den förra filmen och bara läst första boken.

2009-07-09 @ 15:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0